Sidensvansar

21.03.2017

Det var tre år sedan de senast besökte min trädgård.. men så en dag var de plötsligt här igen! Jag pratar självklart om sidensvansarna, dessa fåglar med ett lika vackert som ovanligt utseende. De kom en vinterdag då jag (underligt nog) precis kom ut med några äpplen som jag tänkt ge fåglarna. Som om sidensvansarna hört mina tankar satt de och väntade i ett träd medan jag la ut frukten och därefter skyndade för att ta min kamera. I början var de lite misstänksamma av min närvaro men de fortsatte att besöka min utfodringsplats tre dagar i rad. Så efter ett tag brydde de sig inte om mig lika mycket utan lät mig hållas, fotograferande för glatta livet, medan de smaskade på äpplen.

© 2022 Jennifer Johansson Photography
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång